Izgalmas bőrtápláló hozzávalók a konyhában

bőrtápláló

Izgalmas bőrtápláló hozzávalók a konyhában

Az vagy, amit megeszel – tartja a mondás. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden étkezésedet ez kell, hogy meghatározzon, már az is óriási előrelépés, ha kiiktatod szép fokozatosan a feleslegesen hozzáadott cukrot, tartósítószereket és ízfokozókat az étrendedből. Nem is gondolnád, hogy a bőröd is milyen hálás lesz érte, nagyon hamar tükröződik majd rajta a pozitív változás!

És mi az, amit minimális odafigyeléssel tehetsz a bőrödért? Legközelebb, ha vásárolni mész, próbálj meg olyan dolgokat is tenni a kosaradba, amelyek a szervezetedre és a bőröd egészségére is jó hatással vannak. Ha naponta néhány étkezésedhez hozzáteszel párat az alábbi hozzávalók közül, máris rengeteget tettél a bőrödért!

Koriander

A legegyszerűbb, ha guacamole-t (avokádókrémet) készítesz és ezt turbózod fel korianderrel, amely csökkenti a nap káros sugarai okozta bőrkárosodást és serkenti a test kollagén termelését. Az avokádó pedig egy olajokban gazdag vitaminbomba, a száraz bőr nagy ellensége, úgyhogy így mindjárt két legyet üthetsz egy csapásra!

 

Matcha tea

A matcha tea amellett, hogy kiváló immunerősítő, nagyon gazdag antioxidánsokban, így segít a bőr védelmezésében és a sejtkárosodás megakadályozásában. Nem véletlenül a matcha az egyik legnépszerűbb hatóanyag manapság az arcmaszkokban. Ha esetleg nehezen barátkozol meg az ízével, dobd fel vele a turmixodat!

 

Lazac

A lazac telis tele van omega-3 zsírsavakkal, úgyhogy igyekezz legalább hetente egyszer beiktatni az étkezésedbe! Az omega-3 zsírsavat a szervezetünk nem képes előállítani, ezért csak étkezéssel tudjuk bevinni, elsősorban tengeri halak fogyasztásával. Pedig a bőrünk nagyon hálás érte, ugyanis normalizálja a szaruképződést, valamint javítja a bőr sejtjei közötti összetartást.

 

Húsleves – folyékony kollagén természetes formában

A bőr feszességéért felelős kollagént kiválóan tudod pótolni egy nagy tányér húslevessel, úgyhogy időnként készíts egy jó nagy adagot belőle!

 

Uborka

Az uborkának több mint 95 százaléka víz, vagyis csodálatosan hidratál. Tedd salátába, dobd bele  smoothie-ba, készíts belőle hidegen levest vagy csinálj belőle egy finom tzatzikit!

 

Citrusfélék

A C-vitamin az egyik leghatásosabb antioxidáns a bőr számára, mivel védelmet nyújt a szabad gyökök káros hatása ellen. Ösztönzi a kollagén termelődését, sőt segíti a kollagénrostok megszilárdulását is, amivel a bőr rugalmasságát növeli. Számos tanulmány bizonyítja, hogy a ráncok mélysége csökken, ha néhány hónapig rendszeresen fogyasztunk magas C-vitamin tartalmú ételeket. Citrusfélékkel akár a salátádat is feldobhatod!

 

Olajos magvak

Mértékkel fogyasztva csodát tesznek a bőrrel az olajos magvak! Bőrszépítő hatásuk a bennük található antioxidánsoknak köszönhető. Ha összekeversz pár szem mandulát, diót és mogyorót egy kis szelénben gazdag túróval és mézzel, igazi bőrszépítő finomságot kapsz!

 

Jó kávézást és szépülést kíván a Collagen Cocktail csapata!

www.collagencocktail.hu

 

Forrás/ Fotó: shutterstock

Kiemelt fotó: pixabay.com



Google Analytics-et használunk

Elfogadod, hogy az oldal Google Analytics követőkódot használ? Amennyiben igen, úgy bővebb tájékoztatást kapunk olvasási szokásaidról, ami még nagyobb kihívást jelent számunkra, hogy izgalmas témákról írjunk. Ha nem járulsz hozzá, az sem gond, hiszen továbbra is ugyanúgy olvashatod kedvenceidet.